dimecres, 27 de febrer de 2013

CANÇÓ: "LES OQUES VAN DESCALCES"

Es tracta d'una cançó tradicional de dansa i joc per ser escoltada i cantada pels més petits, sent un punt de partida per al descobriment del ritme, de la música i de la melodia, aprenent a sentir i a percebre.


Ací la teniu per poder practicar...



divendres, 22 de febrer de 2013

AUDIOCONTE: "EL DESPERTAR DE LOS ANIMALES"


Avui hem treballat una audició musical juntament en un conte.

 

El magnífic vídeo-conte-musicograma dirigit tant a l'alumnat d'Infantil com de Primària que ens permet seguir d'una manera, amena i divertida l'obra musical de Camille Saint-Saëns 'El Carnaval de los animales' de Camile Saint Saens, un gran clàssic per a tota la família i una entretinguda història en què a través d'una desfilada d'animals poder acostar-se al món de la música clàssica. 


Els nostres dibuixos han quedat així:


















Una història divertida, imatges i una música meravellosa que faran gaudir a xicotets i majors.



Espere que vos agrade...

CANÇÓ: "PINOCHO FUE A PESCAR"

Carolina, ens ha ensenyat una cançó nova en castellà: ÉS "CHULÍSIMA"!!!

PINOCHO FUE A PESCAR
AL RIO GUADALQUIVIR
SE LE CAYÓ LA CAÑA
Y PESCÓ CON LA NARIZ.
AL LLEGAR A SU CASA
NADIE LE CONOCÍA
TENÍA LA NARIZ
MÁS GRANDE QUE UN TRANVÍA
SU PADRE TOCA EL BOMBO
SU MADRE LOS PLATILLOS
Y AL POBRE PINOCHILLO
SE LE CAEN LOS CALZONCILLOS.


                         
                 

PSICOMOTRICITAT AMB ELS ANIMALS...

Tots els divendres ens toca dedicar un estoneta a la psicomotricitat, molt important en estes edats. Fem molts jocs, ballem,... però, la qual cosa més ens agrada és fer gimnàstica amb els animals.

Aquest joc ho fem en castellà per ampliar el seu vocabulari:







               ÉS MOLT DIVERTIT!!!!








dijous, 21 de febrer de 2013

CANÇÓ: "EL COCODRIL DEL NIL I EL MUSSOL DEL POL"

Aquesta és altra de les cançons que estem aprenent del projecte "Poemúsica". És una cançó divertida per a cantar i ballar amb els alumnes d'Infantil...


El cocodril del Nil,
crida al mussol del Pol:
-Ai, el queixal, quin mal!
-Ai, el queixal, quin mal!
I fa el mussol del Pol,
al cocodril del Nil :
-Posa-t’hi gel amb mel.
-Posa-t’hi gel amb mel.
-Posa-t’hi gel amb mel. 




 

                                                           Miquel Desclot

CANÇÓ "LA LLUNA"

 Una de les cançons de Poemúsica que estem cantant a classe és "El cocodril del Nil i el mussol del Pol". 
 
 Ací la teniu per poder practicar i gaudir amb ella: 

 

 La lluna, tan blanca, sembla de paper. 
Té cara de pena i res no hi pot fer. 
Penjada en la fosca com un llumener, 
la lluna ja plora damunt el carrer. 





                                                                      Bofill, Puig i Serrat 

EL LLIBRE DELS NOMS... VISITA LES NOSTRES CASES:

El pallasso Garcilaso ens ha encomanat una missió per tal de conèixer-nos millor... confeccionarem entre tots el "El llibre dels Noms". 

Es tracta d'un llibre elaborat, amb les famílies, de tots els xiquets de l'aulari d'Olocau i de Forcall de 3 anys.



SOM UNS GRANS ARTISTES!!!

 

dijous, 14 de febrer de 2013

FEM LA VELLA QUARESMA.


La Vella Quaresma és la representació de l’època de Quaresma, època que comença l’endemà del Dimecres de Cendra i acaba el Diumenge de Pasqua, es tracta del període de quaranta dies del calendari litúrgic cristià, en el que es preparen per la Setmana Santa. Representa un període de reflexió i penitència per preparar-se per la celebració pasqual. Durant aquest període es practicava el dejuni i l’abstinència, per la qual cosa porta a la mà una peça de bacallà.

“Quaresma” deriva del llatí quadragesima, o el “quarantè” dia abans de Pasqua. La duració de la Quaresma, té el seu origen en el simbolisme que té el nombre 40 com a símbol de plenitud.

Les dates del Quaresma varien en funció de com quedi fixada la Pasqua, i pot oscil·lar entre el 4 de Febrer i el 10 de Març el seu inici, i el seu final entre el 22 de Març i el 25 d’Abril.

Però un cop explicat el que significa l’època de Quaresma, us en parlaré de la seva representació més coneguda, sobretot i evidentment entre el món dels infants: la Vella Quaresma:

La Vella Quaresma adopta la forma d’una vella arrugada i xaruga amb set cames, una per cada setmana de Quaresma. Va vestida com una vella del segle XIX, amb davantal, mocador al cap, normalment robes fosques i porta un bacallà en una mà, i un cistell ple de verdures i arengades a l’altre. Tot i que a vegades havia portat, un bacallà a cada mà, o un bacallà en una mà i en l’altra una graella. Sigui com sigui, tot plegat és símbol de les prohibicions de l’època de Quaresma en que no es podia menjar carn. I era una manera de mentalitzar als infants de que durant aquelles setmanes havien de menjar peix i verdura.
Durant els dies que dura el Carnaval, la Vella Quaresma i el Rei Carnestoltes mantenen una lluita aferrissada on s’acaba imposant l’ordre, la clama, l’austeritat i el dejuni de la Vella Quaresma per damunt de la festa boja i el desordre imposat pel Rei Carnestoltes durant una setmana.
Segons diu la tradició, els menjars abundants eren substituïts per sopes d’oli, verdura i aigua, i només es podia menjar bacallà els diumenges.


Aquest matí, hem vist el video de la Quaresma i el Rei Carnestoltes i hem elaborat cadascú la nostra QUARESMA... i han quedat així de boniquetes...






Es tracta d'un calendari molt curiós: cada setmana tallarem una de les set cames de la Vella Quaresma, i quan en quede només la última arribarà Setmana Santa!  

Recordeu que la 1ª cama s'ha d'arrencar just la setmana següent del dimecres de cendra!!!



dilluns, 11 de febrer de 2013

FINS A L'ANY QUE VE CARNESTOLTES!!!!

El divendres per la vesprada vam ens disfressar de... MUSSOLS i de COCODRILS i vam fer una festa d'acomiadament del Carnestoltes. Vam confeccionar la disfressa a l'aula amb l'ajuda dels mestres. Us presente com ens va quedar...



Després vam anar, tota els alumnes de Forcall, a la residència dels iaios a cantar i ballar les cançons que estem treballant a classe del Projecte Poemúsica.

"Cançó: El Cocodril del Nil i el Mussol del Pol"


Ací teniu la cançó per poder practicar...
 


Per finalitzar la gresca... vam ballar al passadís de l'escola juntament amb la resta els companys d'Infantil i de Primària. I ens ho vam passar pipa!!





dijous, 7 de febrer de 2013

CELEBRACIÓ DEL CARNESTOLTES...



Com moltes escoles nosaltres també celebrem el carnestoltes. D'una banda el Rei Carnestoltes ens visita diàriament per donar-nos la consigna del dia següent:


  •   DIMECRES 6 de Febrer: un pijama.



A més, com som la classe dels gatets, ens hem pintat la cara DE GATETS!!!

 
 Mireu si estem guapos...


 
  • DIJOUS 7 de Febrer: una samarreta de mànega curta per damunt del pijama.
    Avui ens hem pintat de PIRATES i de PAPALLONES...

  • DIVENDRES 8 de Febrer: els calcetins per damunt del pijama.
  Aquestes consignes són acumulatives. I el que no les porte...enfarinat serà.......

A més a més hem aprés la cançó del Carnestoltes:



 * Projecte POEMÚSICA: aquest curs el professorat del CRA “Els Ports” ha decidit apostar aquest any pel treball i millora de la competència lingüística dels nostres alumnes, així com l'apropament a diferents creacions literàries dels nostres autor i d'altres populars.
Per aquest motiu hem decidit participar en un projecte que uneix poesia amb música anomenat “Poemúsica”. Aquest treball recull diferents poesies cantades que els alumnes estan treballant al llarg del curs amb la intenció d'exposar el seu treball en un concert programat per al divendres 22 de març.

Aprofitant la participació amb el projecte hem decidit fer extensiva la temàtica del “Poemúsica” a altres celebracions con el Carnestoltes. D'aquesta manera les disfresses escollides aquest any estaran relacionades amb el tema de les cançons corresponents a cada curs, ja que aquestes es tornaran a utilitzar el dia del concert.
LES CANÇOS QUE CANTEN ELS ALUMNES DE 3 ANYS:
 EL COCODRIL DEL NIL I LA LLUNA 


I per finalitzar,el divendres per la vesprada: ens disfressarem (els xics de MUSSOLS  i les xiques de COCODRILS), visitarem als iaios de la residència i farem jocs a l'escola.