divendres, 6 de setembre de 2013

UN DESDEJUNY SALUDABLE

El desdejuni ha de ser un dels principals menjars del dia, ja que en edat escolar i al llarg de tota la nostra vida, es convertix en un de les principals aportacions de l'aprenentatge. Molts xiquets i xiquetes per la pressa de no arribar tard al col·legi, solen fer un desdejuni ràpid, en el que falta la varietat, habitualment es repetixen els mateixos aliments, els resulta avorrit o inclús poc nutritiu.




És ben sabut i així ho avalen alguns estudis, que al llarg del matí és quan la nostra activitat mental és més activa i és en este període de temps quan es capten la majoria de les estímuls que ens van a permetre al desenrotllament de les capacitats dels alumnes al llarg de dia.

Perquè el cervell i les seues cèl·lules funcionen adequadament necessiten oxigen i també glucosa, glucosa que ens vindrà donada de la mà d'un bon desdejuni. 

Per a un desenrotllament global del xiquet, tant físic com mental necessitem:
- Proteïnes: Necessàries per a un adequat creixement, es troben en aliments d'origen animal com ara la llet, els ous, el formatge, el yogur... 
- Hidrats de Carboni: Necessaris per a mantindre un bon nivell d'energia i poder afrontar el cúmul d'activitats que es duen a terme al llarg de la jornada escolar. Els carbohidratos es troben en els cereals, la pasta, el pan...  
 - Les grasas: Importantes per a la formació de músculs que acumulen altres nutrients, podem trobar-les en la mantega, l'aceite... A més d'estos aliments una aportació summament important són les vitamines, una bon aportació de vitamines, minerals, fibra, sucre i aigua ens les proporcionen les fruites, tot això els protegirà de malalties i farà les seues defenses fortes. 



És de vital importància que els xiquets i xiquets es desdejunen a casa de la manera més completa possible per a afrontar el dia de la manera més adequada i al màxim rendiment. Al llarg del matí, en el col·le prenem un xicotet piscolabis que servix per a reposar algunes energia perdudes però que en cap cas ha de substituir al desdejuni que es faça a casa de forma completa i reposada. 

  
A continuació vos deixe una idea de desdejunis que podeu portar al col·le al llarg de la setmana...